keskiviikko 13. tammikuuta 2016

mainosten kohdentaminen

1) Google ja Facebook mainonnan merkittävimmät erot, hyvät puolet ja huonot puolet? + OMA MIELIPIDE

 Google kertoo miten mainostus toimii toisin kuin Facebook.
Google tarjoaa mainoksia suoraan haku sanojen mukaan, Facebook kohdistaa tarkasti käyttäjän tietojen mukaan. esim. mitä sivuja on päivän aikaan katsonut.


-Google kertoo suoraan miten heidän mainostus toimii toisin kuin Facebook ei kerro.
Ja Google tarjoo mainoksia suoraan haku sanojen mukaan kun taas Facebook kohdistaa tarkasti käyttäjän tietojen mukaan.


2) Minkälaisia neuvoja annetaan mainosversioiden hyödyntämisessä? + kerro esimerkki, miten sitä  voi hyödyntää omassa projekktissasi. 


- Mainoksia on  monenlaisia ja myös eri tapoja kannattaa kokeilla.
Mainokset pitää osata suunnata oikean laisille asiakaille. Mainoksissani kohdennan tuotteen kaikille metästyksen ystäville ja niille joita harrastus saattaisi kiinnostaa.

 
3) Miehet juttelevat mainosten linkittämisestä. Miten ne tulisi linkittää? Onko sinulla hyviä tai huonoja kokemuksia mainoslinkeistä. Kerro jokin kokemus. Ellei ole hanki sellainen, etsi mainoslinkki ja /tai banneri ja klikkaa.


-Linkistä pitää tulla esille tuote jota mainostetaan. Kenelle tuote on suunnattu. Olen itse löytänyt joitain vaatteita bannereita painelemalla.

4) Mitä tässä ohjelmassa kerrotaan sukunäköisyydesä?  Mitä siitä itse ajattelet?


-Sukunäköisyydessa kerrotaan että sivun ja mainoksissa pitäisi olla saman tyylisiä visuaalisa elementtejä.  On hyvä että eri sivut käyttävät erinlaisia tyylejä joten ne kiinnittävät helpommin huomion. 


5) Mitä ogelmia oli mainoksessa, jossa oli sanomana "Palloja kaikkiin lajeihin?"


-Kohderyhmät  olivat liian suuria. Voi tulla suuria määriä ihmisiä jotka eivät ole oikeasti kiinostuneet. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti